Holografisk Kinesiologi Behandling – HKT®

Aktiverar kroppens immunförsvar, tar bort det som stör mest och får kroppen att kommunicera rätt Skador och sjukdomar uppstår när kroppen saknar den näring, energi eller styrka som behövs för att hantera det den utsätts för. HKT®-behandlingarna har utvecklats för att hjälpa kroppen att hitta vad som stör eller belastar kroppen mest och stärka den svagaste länken. Därefter får kroppen hjälp att väcka upp och stärka immunförsvaret så att den själv kan lösa problemet och ta bort det som stör.

Vad är kinesiologi? Kinesiologi kommer från grekiska ordet kinesis (rörelse) och är en lära där man testar kommunikationen i kroppen genom att utmana nervsystemet med hjälp av att testa spänningen i musklerna. En kinesiolog använder sig av manuell muskeltestning för att hitta obalanser, spänningar och blockeringar i kroppen. Terapeuten gör därefter olika behandlingar och balanseringar för att slutligen testa musklerna igen och bekräfta att det skett en förändring. Det man funnit inom kinesiologin är att kroppens muskler är associerade med olika organ och att man kan hjälpa kroppen, både genom att hjälpa muskeln för att stärka organet och förbättra förutsättningarna för organet och då fungerar muskeln bättre. HKT® Holografisk Kinesiologi Behandling® är grundat av Ulf Kilman och är ett fysiskt behandlingssystem som ger helhetsbehandlingar där muskeltesterna används för att förstå klientens situation för att maximera resultatet och minimera felmarginalerna för att få det exakt individanpassat.

Hur kan det fungera? Kroppen är komplex och våra celler, organ och processer arbetar tillsammans för vårt bästa. Genom att läsa av kroppens nervsystem är det möjligt att identifiera det som stör kroppen mest och även få reda på vad som hjälper kroppen att stärka immunförsvaret. Det kan vara en virus, en bakterie, parasit, kemikalier, toxisk metall eller annan mikrob som immunsystemet inte klarar av och när vi hjälper kroppen att medvetandegöra detta kan den ta bort det som stört. I så gott som alla fysiska behandlingar visar kroppen att den behöver bättre näring. Med ökad förmåga och bättre näringsstatus blir kroppen bättre på att hantera allt. Metoderna är utvecklade för att bygga upp kroppens immunförsvar på naturlig väg.

Vad kan jag få hjälp med? Alla kan alltid må bättre, frågan är hur bra vill du må och vad är du beredd att göra.
Att äta nyttigt, träna och andas djupt och avslappnat är viktigt men många behöver hjälp med att veta vilken kost som är nyttig för dem – vad skall uteslutas och vad skall tillföras. Många behöver därför hjälp att hitta vad som stör mest och få hjälp att lösa upp och ta bort detta. När kroppens immunförsvar stärks kan alla möjliga besvär försvinna.

Enligt lag får jag inte utlova eller garantera några resultat av mina behandlingar. Jag behandlar inte heller någon specifik sjukdom utan hjälper klienten att bygga upp sitt eget naturliga immunförsvar.

Pris: 2 000 kr (120 min). Ev kostnader för rekommenderade tillskott tillkommer.

(Källor: Kilmaninstitutet.seforhumanhealth.comKroppsterapeuterna.se)